Foto: hcocelari.cz
2. ledna 17:00
Dominik DubovčiŠestadvacet venkovních zápasů po celé republice znamená pro kluby Tipsport extraligy taky pořádné náklady na cestování a týmový autobus. Kdo v něm stráví nejvíce času?
Nejjednodušší pozici má díky hlavnímu městu Sparta, za polovinu sezony procestuje zhruba dva dny. Zato Třinec atakuje hranici sto hodin v autobusu.
Zatímco Sparta jede na zápas průměrně necelé dvě hodiny, Vítkovice přes tři hodiny a Třinec dokonce 3,5h. Proto je u Ocelářů zvykem, že do dějiště svých utkání jezdí o den dříve.
A není se tak ani čemu divit, že z Českých Budějovic během posledního čtvrtfinále letěli úřadující mistři letadlem. Do dějin se zapsalo i finále 2015 na sedm zápasů s Litvínovem, kam cesta z Třince trvá téměř šest hodin (470 km).
„Stmeluje je to. Tenhle faktor je možná dost opomíjený.“
Nejdelší dvě jednotlivé cesty má jinak Energie Karlovy Vary – 529 kilometrů do Třince a jen o trochu méně do Vítkovic. Nejkratšími výjezdy jsou naopak střetnutí Pardubic a Hradce (23 km) nebo Kladna a Sparty (38 km).
Průměrné náloži 5 830 kilometrů za půlrok se nejvíce blíží Kometa a Litvínov. Dlouhý čas na cestách, kdy je tým pohromadě, ale nemusí být nutně negativní. „Stmeluje je to a tenhle faktor je možná dost opomíjený,“ vyjádřil se k Třinci například Robert Záruba. Oceláři společně s Pardubicemi a Spartou navíc cestovali také k utkáním Ligy mistrů.
Ovšem při počítání vycházíme z polohy domácích stadionů a nebereme v potaz přespávání jednotlivých týmů v jiných městech, když jim program sezony právě umožňuje vyrazit na trip a dva venkovní výjezdy tak spojit.
HC Oceláři Třinec – 8 662
HC Vítkovice Ridera – 7 900
HC Energie Karlovy Vary – 6 670
Banes Motor České Budějovice – 6 408
HC Olomouc – 6 024
HC Škoda Plzeň – 5 896
HC Kometa Brno – 5 838
HC Verva Litvínov – 5 822
Bílí Tygři Liberec – 5 228
BK Mladá Boleslav – 4 726
HC Dynamo Pardubice – 4 636
Rytíři Kladno – 4 498
Mountfield HK – 4 398
HC Sparta Praha – 4 102
Foto: Jakub Pláteník, hcsparta.cz
Ve Švédsku by byl ale Třinec týmem, který toho nacestuje nejméně! Ve Skandinávii navíc panují velké rozdíly mezi jednotlivými týmy. Průměrná vzdálenost je každopádně zejména ve Švédsku šílená: 12 tisíc kilometrů oproti sedmi tisícům průměrného finského klubu.
A třeba Lulea to má do Malmö 1520 kilometrů, což by autobusem zabralo 16 hodin… Naopak nikam cestovat nemusí rivalové Ilves a Tappary, kteří v Tampere sdílí stejný stadion.
Nejméně pak v Evropě cestují švýcarské kluby, za půlrok urazí průměrně 4 tisíce kilometrů (nejlépe vychází Curych a jeho 3400 km).
National League (SUI): 170 km, 2 hodiny
Tipsport Extraliga (CZE): 212 km, 2 hodiny 30 minut
SM Liiga (FIN): 266 km, 3 hodiny
SHL (SWE): 560 km, 6 a půl hodiny
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz